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Sin rodeos: La guía que tenemos que tener presente a la hora de hacer un sitio web y los factores que hacen que puedan calificarnos de una u otra forma.
http://static.googleusercontent.com...s/assets/searchqualityevaluatorguidelines.pdf
Una pequeña intro (traducido por Google) No le pidan una mejor traducción a una máquina!
Google se basa en los evaluadores, el trabajo en los países e idiomas de todo el mundo, para ayudar a medir la calidad de nuestra
resultados de la búsqueda, clasificación, y la experiencia de búsqueda. Estos evaluadores realizan una variedad de diferentes tipos de "tareas de calificación"
diseñada para dar información sobre la calidad de los diferentes tipos de resultados en respuesta a diferentes tipos de
consultas.
Los datos que generan se enrolla estadísticamente darnos dentro del equipo de búsqueda de Google a la vista de la calidad
de nuestros resultados de búsqueda y experiencia de búsqueda a través del tiempo, así como una capacidad de medir el efecto de los cambios propuestos
a los algoritmos de búsqueda de Google. Juicios calificadores no afectan directamente ranking de Google de resultados de búsqueda. Mientras que un
evaluador puede dar una URL en particular una puntuación, que la puntuación no es directamente aumentar o disminuir el ranking de un sitio web determinado.
En cambio, estos resultados son utilizados en conjunto para evaluar la calidad de búsqueda y tomar decisiones acerca de los cambios.
Este documento es un "Cliff Notes" versión de las normas de Valoración de la calidad. Por esto, queremos decir que no es el
versión completa que los evaluadores utilizan a diario, sin embargo, es un resumen de los temas importantes. La versión de los calificadores
incluye la instrucción sobre el uso de la interfaz de calificación, ejemplos adicionales de calificación, etc Estas pautas se utilizan como calificación
especificaciones para los evaluadores de búsqueda, y este documento en particular se centra en un tipo de núcleo de la tarea de clasificación llamada "URL
calificación. "En una tarea de clasificación de URL, un evaluador se muestra una consulta de búsqueda de su localidad (país + idioma) y una dirección URL que
podrían ser devueltos por un motor de búsqueda para esa consulta. Los calificadores "tasa" la calidad de ese resultado de esa consulta, en una
escala descrita en el documento. Suena simple, ¿verdad? Como verá, hay muchos casos en que pensar a través, y
Este documento se utiliza para guiar a los evaluadores en algunos de los casos y la forma de mirarlos.
Nuestras pautas de calificación de calidad de búsqueda están en constante cambio a medida que aprendemos y buscar evoluciona con el tiempo. Hemos creado este
versión especial para aquellas personas que desean comprender mejor cómo piensa Google sobre la pertinencia y la calidad de resultados de búsqueda.
El contenido
Preface ....................................................................................................................... 4
Part 1: Rating Guidelines ........................................................................................ 5
1.0 Welcome to the Search Quality Rating Program! ........................................................................................... 5
1.1 URL Rating Overview ................................................................................................................................. 5
1.2 Important Rating Definitions and Ideas ................................................................................................... 5
1.3 The Purpose of Search Quality Rating ..................................................................................................... 6
1.4 Raters Must Represent the User ............................................................................................................... 6
1.5 Internet Safety Information ....................................................................................................................... 6
2.0 Understanding the Query ................................................................................................................................. 7
2.1 Understanding User Intent ........................................................................................................................ 7
2.2 Task Language and Task Location .......................................................................................................... 8
2.3 Queries with Multiple Meanings ............................................................................................................... 8
2.4 Classification of User Intent: Action, Information, and Navigation – “Do-Know-Go” ........................ 9
3.0 The Language of the Landing Page ............................................................................................................... 12
4.0 The Rating Scale .............................................................................................................................................. 12
4.1 Vital ............................................................................................................................................................ 12
4.2 Useful ........................................................................................................................................................ 13
4.3 Relevant .................................................................................................................................................... 13
4.4 Slightly Relevant ...................................................................................................................................... 14
4.5 Off-Topic or Useless ................................................................................................................................ 14
4.6 Unratable ................................................................................................................................................... 14
5.0 Rating: From User Intent to Assigning a Rating .......................................................................................... 17
5.1 User Intent and Page Utility .................................................................................................................... 17
5.2 Location is Important ............................................................................................................................... 18
5.3 Language is Important (This section is for Non-English Task Languages) ....................................... 18
5.4 Multiple Interpretations ........................................................................................................................... 18
5.5 Specificity of Queries and Landing Pages ............................................................................................ 21
5.6 Common Rating Problems ...................................................................................................................... 21
6.0 Flags .................................................................................................................................................................. 25
6.1 Spam Flag ................................................................................................................................................. 25
6.2 Pornography Flag .................................................................................................................................... 25
6.3 Malicious Flag .......................................................................................................................................... 26
6.4 Compatibility between Ratings and Flags ............................................................................................. 26
3
Part 2: URL Rating Tasks with Query Locations ................................................ 27
1.0 Query Locations .............................................................................................................................................. 27
2.0 Location-Specific Rating Task Screenshot ................................................................................................... 29
3.0 Assigning a Rating When There is a Query Location .................................................................................. 30
3.1 When Does the Query Location Matter? ................................................................................................ 30
Part 3: Webspam Guidelines ................................................................................ 32
1.0 What is Webspam ? .......................................................................................................................................... 32
1.1 The Relationship between Ratings and Spam ...................................................................................... 32
1.2 Why do Spammers Create Spam Pages? .............................................................................................. 32
1.3 When to Check for Spam ......................................................................................................................... 33
2.0 Looking for Technical Signals ........................................................................................................................ 33
2.1 Hidden Text and Hidden Links ................................................................................................................ 33
2.2 Keyword Stuffing ..................................................................................................................................... 34
2.3 Sneaky Redirects ..................................................................................................................................... 35
2.4 Cloaking .................................................................................................................................................... 36
3.0 Helpful Webpages vs. Spam Webpages ......................................................................................................... 36
3.1 Pages with Copied Content and PPC Ads ............................................................................................. 37
3.2 Fake Search Pages with PPC Ads .......................................................................................................... 39
3.3 Fake Blogs with PPC Ads ........................................................................................................................ 39
3.4 Fake Message Boards with PPC Ads ..................................................................................................... 39
3.5 Copied Content that is NOT Spam ......................................................................................................... 39
4.0 Commercial Intent ............................................................................................................................................ 39
4.1 Thin Affiliates ........................................................................................................................................... 40
4.2 Pure PPC Pages ....................................................................................................................................... 41
4.3 Parked (Expired) Domains ...................................................................................................................... 41
4.4 Pages with Unhelpful Content and PPC Ads ......................................................................................... 42
5.0 Phishing Websites .............................................................................................................................................. 42
6.0 Spam and the Resolving Stage ....................................................................................................................... 42
7.0 Conclusion ........................................................................................................................................................ 43
http://static.googleusercontent.com...s/assets/searchqualityevaluatorguidelines.pdf

Una pequeña intro (traducido por Google) No le pidan una mejor traducción a una máquina!
Google se basa en los evaluadores, el trabajo en los países e idiomas de todo el mundo, para ayudar a medir la calidad de nuestra
resultados de la búsqueda, clasificación, y la experiencia de búsqueda. Estos evaluadores realizan una variedad de diferentes tipos de "tareas de calificación"
diseñada para dar información sobre la calidad de los diferentes tipos de resultados en respuesta a diferentes tipos de
consultas.
Los datos que generan se enrolla estadísticamente darnos dentro del equipo de búsqueda de Google a la vista de la calidad
de nuestros resultados de búsqueda y experiencia de búsqueda a través del tiempo, así como una capacidad de medir el efecto de los cambios propuestos
a los algoritmos de búsqueda de Google. Juicios calificadores no afectan directamente ranking de Google de resultados de búsqueda. Mientras que un
evaluador puede dar una URL en particular una puntuación, que la puntuación no es directamente aumentar o disminuir el ranking de un sitio web determinado.
En cambio, estos resultados son utilizados en conjunto para evaluar la calidad de búsqueda y tomar decisiones acerca de los cambios.
Este documento es un "Cliff Notes" versión de las normas de Valoración de la calidad. Por esto, queremos decir que no es el
versión completa que los evaluadores utilizan a diario, sin embargo, es un resumen de los temas importantes. La versión de los calificadores
incluye la instrucción sobre el uso de la interfaz de calificación, ejemplos adicionales de calificación, etc Estas pautas se utilizan como calificación
especificaciones para los evaluadores de búsqueda, y este documento en particular se centra en un tipo de núcleo de la tarea de clasificación llamada "URL
calificación. "En una tarea de clasificación de URL, un evaluador se muestra una consulta de búsqueda de su localidad (país + idioma) y una dirección URL que
podrían ser devueltos por un motor de búsqueda para esa consulta. Los calificadores "tasa" la calidad de ese resultado de esa consulta, en una
escala descrita en el documento. Suena simple, ¿verdad? Como verá, hay muchos casos en que pensar a través, y
Este documento se utiliza para guiar a los evaluadores en algunos de los casos y la forma de mirarlos.
Nuestras pautas de calificación de calidad de búsqueda están en constante cambio a medida que aprendemos y buscar evoluciona con el tiempo. Hemos creado este
versión especial para aquellas personas que desean comprender mejor cómo piensa Google sobre la pertinencia y la calidad de resultados de búsqueda.
El contenido
Preface ....................................................................................................................... 4
Part 1: Rating Guidelines ........................................................................................ 5
1.0 Welcome to the Search Quality Rating Program! ........................................................................................... 5
1.1 URL Rating Overview ................................................................................................................................. 5
1.2 Important Rating Definitions and Ideas ................................................................................................... 5
1.3 The Purpose of Search Quality Rating ..................................................................................................... 6
1.4 Raters Must Represent the User ............................................................................................................... 6
1.5 Internet Safety Information ....................................................................................................................... 6
2.0 Understanding the Query ................................................................................................................................. 7
2.1 Understanding User Intent ........................................................................................................................ 7
2.2 Task Language and Task Location .......................................................................................................... 8
2.3 Queries with Multiple Meanings ............................................................................................................... 8
2.4 Classification of User Intent: Action, Information, and Navigation – “Do-Know-Go” ........................ 9
3.0 The Language of the Landing Page ............................................................................................................... 12
4.0 The Rating Scale .............................................................................................................................................. 12
4.1 Vital ............................................................................................................................................................ 12
4.2 Useful ........................................................................................................................................................ 13
4.3 Relevant .................................................................................................................................................... 13
4.4 Slightly Relevant ...................................................................................................................................... 14
4.5 Off-Topic or Useless ................................................................................................................................ 14
4.6 Unratable ................................................................................................................................................... 14
5.0 Rating: From User Intent to Assigning a Rating .......................................................................................... 17
5.1 User Intent and Page Utility .................................................................................................................... 17
5.2 Location is Important ............................................................................................................................... 18
5.3 Language is Important (This section is for Non-English Task Languages) ....................................... 18
5.4 Multiple Interpretations ........................................................................................................................... 18
5.5 Specificity of Queries and Landing Pages ............................................................................................ 21
5.6 Common Rating Problems ...................................................................................................................... 21
6.0 Flags .................................................................................................................................................................. 25
6.1 Spam Flag ................................................................................................................................................. 25
6.2 Pornography Flag .................................................................................................................................... 25
6.3 Malicious Flag .......................................................................................................................................... 26
6.4 Compatibility between Ratings and Flags ............................................................................................. 26
3
Part 2: URL Rating Tasks with Query Locations ................................................ 27
1.0 Query Locations .............................................................................................................................................. 27
2.0 Location-Specific Rating Task Screenshot ................................................................................................... 29
3.0 Assigning a Rating When There is a Query Location .................................................................................. 30
3.1 When Does the Query Location Matter? ................................................................................................ 30
Part 3: Webspam Guidelines ................................................................................ 32
1.0 What is Webspam ? .......................................................................................................................................... 32
1.1 The Relationship between Ratings and Spam ...................................................................................... 32
1.2 Why do Spammers Create Spam Pages? .............................................................................................. 32
1.3 When to Check for Spam ......................................................................................................................... 33
2.0 Looking for Technical Signals ........................................................................................................................ 33
2.1 Hidden Text and Hidden Links ................................................................................................................ 33
2.2 Keyword Stuffing ..................................................................................................................................... 34
2.3 Sneaky Redirects ..................................................................................................................................... 35
2.4 Cloaking .................................................................................................................................................... 36
3.0 Helpful Webpages vs. Spam Webpages ......................................................................................................... 36
3.1 Pages with Copied Content and PPC Ads ............................................................................................. 37
3.2 Fake Search Pages with PPC Ads .......................................................................................................... 39
3.3 Fake Blogs with PPC Ads ........................................................................................................................ 39
3.4 Fake Message Boards with PPC Ads ..................................................................................................... 39
3.5 Copied Content that is NOT Spam ......................................................................................................... 39
4.0 Commercial Intent ............................................................................................................................................ 39
4.1 Thin Affiliates ........................................................................................................................................... 40
4.2 Pure PPC Pages ....................................................................................................................................... 41
4.3 Parked (Expired) Domains ...................................................................................................................... 41
4.4 Pages with Unhelpful Content and PPC Ads ......................................................................................... 42
5.0 Phishing Websites .............................................................................................................................................. 42
6.0 Spam and the Resolving Stage ....................................................................................................................... 42
7.0 Conclusion ........................................................................................................................................................ 43