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Buenas tardes betas.
Hace un mes estuve vendiendo por eBay juegos originales con CD Keys. Vendí un total de 10, y hoy 3 de marzo, me encuentro con que uno de esos usuarios me abrió disputa por dos de esos juegos que compró el día 15 de febrero.
El mensaje de la disputa de Paypal dice lo siguiente:
He leido en internet, y por más que veo que este tipo de productos no tienen protección para el comprador o vendedor, solo logro estar más confundido. Al día de la fecha yo creo tener a mi favor:
1) El usuario me dejó su calificación positiva un día despues de que le entregué el CD KEY
2) En la publicación del artículo de eBay, se especifica que el mismo tiene garantía de mi parte válida por 14 dias
3) El comprador no responde mis mensajes
Gracias, espero que puedan ayudarme, realmente la situación es frustrante 😕
ACTUALIZACIÓN 11/03/2015
Y tal como creí, perdí las disputas. Presenté todas las pruebas posibles, inclusive el comprador ignoró mis mensajes.
Me mandaron esto hoy
Hace un mes estuve vendiendo por eBay juegos originales con CD Keys. Vendí un total de 10, y hoy 3 de marzo, me encuentro con que uno de esos usuarios me abrió disputa por dos de esos juegos que compró el día 15 de febrero.
El mensaje de la disputa de Paypal dice lo siguiente:
Transaction ID: XXXXX
Buyer Name: XXX
Buyer Email: dXXXy@gmail.com
Transaction Amount: €44,99 EUR
Transaction Date: 15 Feb 2015
PayPal Case ID: XXX
Reason for Dispute: Unauthorized payment
Chargeback Reason Code: 4837
Chargeback Amount: €44,99 EUR
Chargeback Date: 03 Mar 2015
Status: Waiting For Seller's Response
Status Details:
The buyer has filed a chargeback with his or her credit card company stating that the buyer did not authorize the payment.
The credit card company has reversed the payment, and we've placed a temporary hold on the funds while we review this case. If this transaction is covered by protection against unauthorized payments, we'll lift the temporary hold and restore the funds to your account. If the transaction is not eligible, we'll return the funds to the buyer or the rightful owner.
For this transaction to be covered by protection against unauthorized payments, please provide proof that you shipped the item through an approved shipper to the address on the Transaction Details page.
If the item is not a tangible good, this transaction is not eligible for protection against unauthorized payments. However, depending on the information you provide, we may be able to help you recover your funds by disputing the chargeback with the credit card company. Please provide us with information about your case. We'll let you know if we can dispute the chargeback with the credit card company.
Please respond within 10 days. Click Resolve Claim Now to continue.
He leido en internet, y por más que veo que este tipo de productos no tienen protección para el comprador o vendedor, solo logro estar más confundido. Al día de la fecha yo creo tener a mi favor:
1) El usuario me dejó su calificación positiva un día despues de que le entregué el CD KEY
2) En la publicación del artículo de eBay, se especifica que el mismo tiene garantía de mi parte válida por 14 dias
3) El comprador no responde mis mensajes
Gracias, espero que puedan ayudarme, realmente la situación es frustrante 😕
ACTUALIZACIÓN 11/03/2015
Y tal como creí, perdí las disputas. Presenté todas las pruebas posibles, inclusive el comprador ignoró mis mensajes.
Me mandaron esto hoy
Dear Lucas Prieto,
As you know, one of your buyers opened a chargeback with their credit card issuer. This means that the buyer has asked their card issuer to reverse the money for this transaction.
We want to help you fight this chargeback, and are disputing it with your buyer’s credit card issuer.
Here are the details of this case:
Buyer's name: XXX
Buyer's email: tXXXs@gmail.com
Buyer's transaction ID: XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Your transaction ID: XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Transaction date: 12 February 2015
Transaction amount: €44.99 EUR
Disputed amount: €44.99 EUR
The dispute amount has now been debited from your PayPal account because of the following reason(s):
Intangible items are not covered under Seller Protection.
In addition, you have been debited a chargeback fee.
If the credit card issuer decides the case in your favor, we will notify you that the payment will be returned to your PayPal account.
We understand that you may not have been expecting this chargeback. If this chargeback has made your PayPal account balance negative, please log in to your PayPal account and add money to your PayPal balance.
We'll email you if we need any further information from you.
Thank you for your patience during this process. We appreciate your business.
Sincerely,
PayPal
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